نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

ورشتپن مانع تاریخ‌سازی همیلتون در مسابقات فرمول یک می‌شود؟

  • کد خبر: ۹۱۷۱۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
  • ۱
ورشتپن مانع تاریخ‌سازی همیلتون در مسابقات فرمول یک می‌شود؟
امروز قهرمان فرمول یک جهان مشخص خواهد شد و بعید نیست همیلتون تاریخ ساز شود.

علیرضا وفایی‌نیا | شهرآرانیوز؛ سرانجام امروز سرنوشت یکی از هیجان‌انگیزترین فصل‌های رقابت فرمول‌یک در سال‌های گذشته مشخص می‌شود و خواهیم دید که آیا لوئیز همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس، خواهد توانست با قهرمانی در این رقابت‌ها از رکورد هفت‌بار قهرمانی مایکل شوماخر افسانه‌ای عبور کند و به‌تن‌هایی پرافتخارترین راننده فرمول‌یک لقب بگیرد یا مکس ورشتپن هلندی با نخستین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها، رؤیای راننده انگلیسی را بر باد خواهد داد.

برخلاف فصل‌های گذشته که مرسدس با اختلاف، خودرو بهتری را نسبت به دیگر تیم‌ها در اختیار داشت و همین برتری باعث می‌شد راننده‌های این تیم بدون دردسر خاصی در مسیر قهرمانی پیشتاز باشند، در این فصل با تغییراتی که در خودرو‌های این مسابقات داده شد، رقابت تا آخرین لحظه بسیار نزدیک دنبال می‌شود. تغییرات این فصل مربوط به زاویه کف خودرو‌ها نسبت به زمین بود؛ مسئله‌ای که باعث شد در این دوره رقابت‌ها کمی از قدرت خودرو‌های مرسدس کاسته شود و نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها یعنی تیم ردبول بتواند در مسیر قهرمانی راننده‌های تیم آلمانی را به چالش بکشد.

فصل ۲۰۲۱ فرمول‌یک از ۸ فروردین امسال و در پیست بحرین آغاز شد و درحالی عصر امروز آخرین مرحله‌اش را در ابوظبی به پایان خواهد رساند که در ۲۲ مسابقه قبلی، همیلتون و ورشتپن هرکدام موفق به کسب ۵/۳۶۹ امتیاز شده‌اند و برخلاف فصل‌های گذشته که سرنوشت قهرمانی چندهفته مانده به پایان رقابت‌ها مشخص بود، امسال همه‌چیز به روز آخر افتاده است.

جالب اینجاست که تاریخچه رقابت‌های قبلی در پیست یاس مارینا ابوظبی هم برتری خاصی را از طرف هیچ‌کدام از این ۲ راننده نشان نمی‌دهد. در مسابقه ۲ سال پیش، این لوئیز همیلتون بود که توانست با فاصله نزدیک ۱۷ ثانیه‌ای، جلوتر از ورشتپن پیروز رقابت در این پیست باشد. اما سال گذشته راننده هلندی موفق شد حدود ۱۹ ثانیه زودتر از همیلتون از خط پایان پیست یاس مارینا عبور کند و قهرمان آخرین مسابقه فصل ۲۰۲۰ فرمول یک شود.

در ۲ تمرین قبل از مسابقه امروز هم این روند سینوسی ادامه داشته و در اولی مکس و در دومین تمرین، همیلتون پیشتاز بوده است. همه این‌ها باعث می‌شود که هیچ کارشناسی نتواند باقدرت از احتمال بیشتر قهرمانی هیچ‌کدام از این ۲ راننده در مسابقه عصر امروز صحبت کند. امروز راننده‌ها باید ۵۵ دور در پیست ۵/۵ کیلومتری یاس مارینا مسابقه بدهند و در پایان این رقابت، قهرمان فصل ۲۰۲۱ مشخص خواهد شد.

دراین‌بین، حاشیه‌سازترین مسئله رقابت امشب به احتمال‌های قهرمانی ۲ رقیب اصلی برمی‌گردد. همیلتون فقط در صورتی که بتواند مسابقه را جلوتر از ورشتپن به پایان برساند، قهرمان خواهد شد، اما در طرف مقابل قضیه کمی متفاوت است. راننده تیم ردبول هم اگر بتواند جلوتر از رقیب انگلیسی‌اش از خط پایان عبور کند، قهرمان این فصل رقابت‌ها خواهد شد؛ اما اگر هیچ‌کدام از این ۲ راننده بنا به هر دلیلی نتوانند مسابقه را به پایان برسانند، با وجود امتیاز‌های برابر، به‌دلیل تعداد بیشتر مقام اول در طول ۲۲ مرحله قبلی این فصل، بازهم قهرمانی به ورشتپن خواهد رسید.

همین موضوع باعث شده است که بعضی افراد احتمال بدهند مکس برای رسیدن به قهرمانی ممکن است به‌عمد با همیلتون تصادف کند تا هردو از دور رقابت خارج شوند و قهرمانی فصل به راننده ردبول برسد. این موضوع با واکنش مایکل مسی، مدیر مسابقه‌ای فرمول‌یک، هم همراه شد و این مقام مسئول مسابقات به راننده‌ها هشدار داد که هرگونه تخطی از اصول انصاف در مسابقه، رفتار غیرورزشی یا تلاش برای تأثیرگذاری بر نتیجه مسابقه که با اصول اخلاق ورزشی هم‌خوان نباشد، ممکن است باعث حذف همه امتیاز‌های راننده خطاکار شود.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم در پایان امروز آیا مکس ورشتپن هلندی به اولین عنوان قهرمانی رقابت‌های فرمول‌یک خود خواهد رسید یا لوئیز همیلتون انگلیسی می‌تواند با کسب هشتمین عنوان قهرمانی جهان، به‌تن‌هایی لقب پرافتخارترین راننده تاریخ فرمول‌یک را به‌دست بیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
0
0
بله با وجود نفوذ و فساد گسترده که در تمام مسابقات تیم شترگاوپلنگ بی ریشه ای مثه رد بول این اتفاق خواهد افتاد خواهید دید با حمایت فسادی بنام سیفتی کار مثل توپ طلای ناحق امسال مسی که کسی نمیدونه به چه دلیل و فقط با پول به فرانسه رفت قهرمانی این فصل هم برای ردبول خریده شده است.وگرنه راننده غیر حرفه ای و بی اخلاقی چون وستاپن توان و استعدادی در رانندگی ندارد جز ایجاد حادثه.گویا ورزش حرفه ای در حال تمام شدن است و ورزش تبدیل به قمارخانه های لاس وگاس گردیده است.در کشور ما هم این پدیده در فوتبال مشهود است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->